New adventure !! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Sabrina Mans - WaarBenJij.nu New adventure !! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Sabrina Mans - WaarBenJij.nu

New adventure !!

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

20 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Tampa

Hallo allemaal !! Weer even geleden dat ik hier een verhaaltje heb geplaatst maar zoals jullie weten was ik een flink aantal maanden thuis in Nederland. Na 10 maanden kwam ik tot de conclusie om ons kikkerlandje weer te verlaten en weer lekker te gaan varen en reizen. Helaas kon ik niet rechtstreeks van huis naar het schip toe vliegen maar moest ik eerst terug naar Engeland voor een opfris cursus. Dus eigenlijk terug naar waar het allemaal begon , de academy van steiner, en het geweldige hostel de YMCA.. Ik heb twee ontzettend toffe contracten gehad op Carnival en hoopte dus ook wel dat ik op dezelfde cruiseline teruggeplaatst zou worden maar dat werd niet gegarandeerd dus ik moest afwachten tot ik in Engeland was . Dusja toen was het weer zover koffers pakken voor 9 maanden en niet wetend waar naar toe en weer het treurige afscheid op Schiphol hahah, kwam vroeg aan in Engeland dus had de hele zondag nog lekker voor mezelf, een geluk ik was er al geweest dus wist precies wat ik moest doen en waar ik heen kon! SHOPPEN natuurlijk! Mega groot winkelcentrum naast de Ymca geopend dus dat was zeker niet verkeerd. Leuke meiden daar ontmoet en eigelijk echt een gezellige tijd gehad daar , meer omdat het voor mij herhaling was en ik dus niet zoals de rest als een gek hoefde te studeren. Ik heb 10 dagen training gehad en toen kreeg ik mn details ... Royal Caribbean cruise line !! Brilliance of the seas is het schip waar ik op geplaatst ben en wist natuurlijk dat dit een heel nieuw avontuur zou worden. 8 oktober ben ik naar Miami gevlogen en daar een overnachting gehad en s’ochtends vanuit Miami doorgevlogen naar Cozumel , Mexico ! Daar kreeg ik het gelukkige moment met de koffers op de lopende band , ja hoor koffer kapot dus daar van alles moeten regelen maar netjes een nieuwe gehad en toen uitvogelen hoe ik naar mn schip moest. Aangekomen in het stik hete Mexico met een lange broek en dichte schoenen en drie koffers was niet echt een pretje maar toen ik mn schip zag liggen wist ik niet hoe snel ik erheen moest ! Stapte aan boord en dan word je meteen overal heen gebracht , administratie , medical , kamer en werkplek enz. Ik was echt verdwaald als niemand met me meeliep , ik dacht ooh schepen lijken qua indeling vast wel hetzelfde , niet dus hahah. Maarja dat kost een paar dagen tijd want nu ondertussen kan ik mn weg overal wel vinden. Ben nou bijna twee weken aanboord en het is allemaal al wel weer gewoontjes om rond te lopen op een varend hotel . Mn schip is niet van de grote klasse van royal maar wel een groter schip als mn vorige twee. Voor de gasten ziet het er prachtig uit , bioscoop , sushi restaurants , grote theaters alles erop en eraan! Ook de spa is echt een mega verschil met mn vorige , heel ruim en vooral de salon , heb eindelijk zeezicht heel de dag! Dus als ik sta te knippen heb ik heerlijk uitzicht over de zee. Ook hebben we een hele vip thermal in de spa. Voor de crew vind ik het allemaal veel minder dan verwacht. Kamers zijn ouder en kleiner , crewbar maar een oud gedeelte , wat is dan wel weer een tegenvaller , royal heeft echt de meest mooie en luxe dingen voor de gasten maar vind dat het personeel gedeelte echt wel mee opgeknapt mag worden. Maarja moet het er maar mee doen en dat komt ook vast allemaal goed !! Ook hele andere regeltjes met wat we wel en niet mogen maar dat is een kwestie van aanpassen.
Onze hoofdport is Tampa, Florida. Dat is waar alle gasten gewisseld worden en de nieuwe cruise begint. Cozumel gaan we iedere cruise naar toe en daar is ook echt van alles te doen maar het is en blijft Mexico dus heel veilig op straat is het niet maar genoeg dingen te doen met een groepje mensen! Key West zijn we van de week ook geweest dat is ook een stad in Florida , was niet vrij die dag maar heb er al veel foto’s van gezien en zin in om daar rond te lopen en te ontdekken! Ook gaan we naar Grand Cayman island, dat is waarschijnlijk net zon privé eiland als wat ik eerst had met super mooi helder water en witte stranden maar voor de rest niet veel qua winkels dus meer voor dagje strand. Als ik hier mn volledige contract blijf zal ik in mei oversteken naar Europa ! Dan word Amsterdam de hoofdport en gaan we naar Zweden, Finland , Estland , Denemarken ,Rusland en België. Kijk er heel erg naar uit om ook die plekken een keer te zien ! Gelukkig zit ik in de winter lekker warm en daarna pas terug naar Europa. Vind het heel chill om de laatste maanden terug in Amsterdam te zijn zodat het zwaarste gedeelte van je contract ben je toch een beetje thuis en kan ik iedereen eigelijk al weer zien! Zo dat was weer even een verhaaltje om jullie op de hoogte te brengen ! Groetjessssss

• 20 Oktober 2018 - 12:55

Pa:

Jij vind je draai daar wel,daar ben ik niet bang voor.
    Tot horens:)

• 20 Oktober 2018 - 15:06

Hennie:

Hi Sabrina,
    Dit nieuwe avontuur klinkt weer goed.
    Succes en Heel veel plezier daar

• 21 Oktober 2018 - 14:52

Roos:

Doet ze ff hé die sabbie ♥️ super trots!

• 21 Oktober 2018 - 17:15

Mandy:

Trots op je zusje! Leuk om weer wat te lezen, succes. love youuu

• 23 December 2018 - 12:07

Corrie Snoeren :

Hoi hoi ook vanuit Kaatsheuvel wensen wij jou