So far so good! - Reisverslag uit Longbeach, Verenigde Staten van Sabrina Mans - WaarBenJij.nu So far so good! - Reisverslag uit Longbeach, Verenigde Staten van Sabrina Mans - WaarBenJij.nu

So far so good!

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

27 Juni 2016 | Verenigde Staten, Longbeach

Olaaaaa, jaja ik leef nog steeds maar heb niet veel tijd gehad om een heel verhaal te schrijven tussen het feesten ,werken en slapen door hahaha . Ondertussen al meer dan 3 maanden aan boord, trots op mezelf! Het is allemaal een gewoonte geworden en tis nou niet dat er elke dag iets bijzonders gebeurt dus vandaar dat ik niet elke week een verhaaltje plaats. Weet nu ook niet zo goed waar ik mee moet beginnen aangezien het al ff geleden is. Een van de leukste feestjes was met mijn verjaardag, het was wel heel raar overdag omdat je je niet echt jarig voelt maar van thuis wel allemaal berichtjes krijgt. De avond ervoor was het 12 uur en kwamen er een paar met een heerlijke verjaardagstaart aanzetten ,super leuk dat ze dat voor mij gedaan hadden. S'avonds hadden we de maandelijkse crewparty,kon niet beter uitkomen dan op mijn verjaardag natuurlijk! Super gezellig feestje en goed zat en gelukkig , de avond was super maar de volgende ochtend was wat minder helaas moest ik gewoon om half 8 beginnen en was goed ziek hahaha maarja hebben we ook weer overleeft! Elke dag zit ik te wachten tot er iets spannends gebeurd wat ik kan vertellen ,en ja het is gebeurt... Na een paar dagen weet ik eindelijk iets te schrijven, Het was donderdagavond,de dag voor embarkationday dus dat betekent gezellig tot in de vroege uurtjes drankjes nuttigen in de crewbar! Zo ook die avond dus , ik zat met de andere kapster en me manager gezellig drankjes en sigaretjes te doen buiten , er waren meer mensen en ook gezellig allemaal aan het drinken natuurlijk. Toen kwam het : 01.00 AM. ALARM : 'first stage response, first stage response , deck 2 starboardside , Alpha code. Om het even te vertalen vanuit het schiptaaltje : eerste hulp (brandweer) , deck 2 linkse kant van het schip, brand! Omg wat was ik en iedereen ineens klaarwakker en gefocust. We wisten allemaal dat het serieus was aangezien de tijd.. Op dat moment hoorde je tig telefoons afgaan en n hoop mensen rende naar binnen, er zijn veel mensen hier op het schip die altijd on duty zijn en voor zulke dingen dus altijd beschikbaar moeten zijn. Ik keek m'n manager met grote verbaasde ogen aan en wachtte af op een volgend signaal. Als er een ander signaal was gekomen zoals : ' crew alert ,crew alert' dan wisten we dat het helemaal foute boel was en we zouden eindigen als de Titanic. Gelukkig kwam na 10 minuten dat signaal nog steeds niet en wisten we dus gelukkig dat het niet een grote brand was. Iedereen deed maar normaal en kwamen na buiten om te roken alsof er niks aan de hand was , ik dacht echt halloooo dit kan onze laatste avond zijn! Ondertussen was ik al aan het nadenken wat voor belangrijke spullen ik uit me cabin zou gaan pakken hahah. Na 20 minuten kwam er er een nieuwe omroep en werd er vertelt dat alles goed was , ondertussen waren alle gasten al wakker en alle crew in de crewbar. Er bleek een buis geklapt te zijn in de machinekamer en er kwam rook uit maar er was dus geen echte brand. Wauw wat was ik opgelucht, na dat bericht meteen naar de bar gelopen en een goeie borrel bestelt hahah. Was weer sensatie hoor! Ergste wat er op een schip kan gebeuren is brand maar we hebben elke week 2 trainingen voor zulke gevallen dus iedereen weet wat ze moeten doen in zon situatie.
Nog een paar daagjes en dan krijg ik een nieuwe manager , het word een vrouwke van 25 uit zuid Afrika , ben benieuwd wat het gaat worden. Ik zit altijd te klagen over deze manager want het is gewoon een kutwijf maar de afgelopen weken heeft ze gelukkig een goeie bui en kan ik goed met d'r opschieten. Ook heeft ze me goeie tips gegeven over verkopen en afgelopen cruise een goeie omzet gemaakt waar ze erg blij en trots op was! Omdat ze bijna weggaat gaan we volgende cruise uiteten en opstap met het hele team , heb er zin in om al die philippina's van de spa al te zien dansen in de club hahaha. Maar wel leuk dat we eindelijk iets met het team gaan doen. Voor de rest heb ik eigenlijk niet zoveel meegemaakt , alles is beetje dagelijkse routine hier. Wil jullie in ieder geval laten weten dat ik het nog steeds naar me zin heb ! Heb me moeilijke dag een paar weken geleden ook gehad maarja die zat er aan te komen , dan is het ff een dagje janken en dan is het volgende dag weer over. Ook heb ik al goodbye moeten zeggen tegen een van me vriendinnetjes van de spa , een super schat uit Italië , ze werd ontslagen omdat ze dingen had gedaan die niet helemaal door de beugel konden , hier op het schip vertellen ze je niks maar word er om 6 uur sochtends op je deur geklopt door de Security en moet je je spullen pakken en zorgen dat je om 10 uur het schip verlaat. Mensen waar je erg close mee word gaan weg en worden een paar uur later weer vervangen door nieuwe mensen , niet altijd even leuk maar dat is het schipleventje ... Ook was er een nagelstyliste ontslagen en hadden dus een paar cruises geen vervanger voor haar, guess what , sabrina heeft een manicure diploma dus af en toe deed ik een paar behandelingen , heel leuk keer voor de afleiding , helaas komt er morgen weer een nieuwe nagelstyliste en het is meisje uit Jamaica , ofcourse. Bijna alle nagelstyliste's komen uit Jamaica , kunnen leuke meiden zijn maar zijn allemaal meiden met een gebruiksaanwijzing , BITCHES DUS hahaha.
Ik ga weer een einde maken aan me verhaaltje en een drankje nuttigen in de crewbar ,probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden maar onthou ; Geen bericht is goed bericht !! Lots of love xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Actief sinds 12 Feb. 2016
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 12763

Voorgaande reizen:

28 Februari 2016 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: