In the middle of nowhere! - Reisverslag uit Jamestown, Verenigde Staten van Sabrina Mans - WaarBenJij.nu In the middle of nowhere! - Reisverslag uit Jamestown, Verenigde Staten van Sabrina Mans - WaarBenJij.nu

In the middle of nowhere!

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

12 September 2017 | Verenigde Staten, Jamestown

Eindelijk wat sensatie.. zoals vele al wel zullen weten zijn er orkanen en tornado's aan de gang hier in Amerika. En ja hoor Sabrina zit daar op dr schipje. No worries guys! Ik zit nou 6 dagen ergens midden op zee rondjes te varen om er uit de buurt te blijven. Vorige week kwam het op het nieuws en het gerucht ging snel te ronde hier op het schip , verschillende verhalen natuurlijk maar niemand wist wat er precies ging gebeuren. Gaan we naar new york ? Gaan we naar Mexico ? Gaan we een cruise hebben zonder gasten ? Ze blijven de orkaan volgen op de radars en er moest een beslissing gemaakt worden. Nou de vorige cruise waren de mensen al ongerust over wat er ging gebeuren , heel begrijpelijk want van sommige mensen die op de cruise waren zou in een paar dagen hun hele huis aan gort gaan door de orkaan. We zijn de laatste dag waar we hele dag op zee horen te zitten sneller gaan varen en in de avond aangekomen in de homeport om de eerste mensen al van boord te lossen, we hebben overnacht gehad daar en de volgende ochtend alle andere gasten van boord gegaan. Toen zijn we smiddags gaan varen op naar de zee richting het noorden. Eerste dag was de zee erg wild en schommelde we flink op en neer en mensen zeeziek natuurlijk , gelukkig heb ik er geen last van gehad. Het is heel vreemd om aan boord te zijn zonder gasten , het is echt echt leeg maarja logisch als er 2500 minder mensen aan boord zijn. De manager laat ons wel werken maar ti's maar een paar uurtjes per dag voor trainingen en behandelingen dus het is opzich wel relaxed voor iedereen. Ondertussen hebben we er al 3 dagen opzitten en nog 2,5 te gaan en dan zouden we officeel teruggaan naar charleston .. alleen niemand weet niks , er is een kans dat we langer op zee blijven of ergens anders heen gaan want we hebben nog steeds geen bericht gehad van de kust wacht of alles veilig is in de homeport. Voor alle crew is het een groot feest natuurlijk deze week en er word genoeg gefeest en gedronken want iedereen werkt maar halve dagen . Ze organiseren veel voor ons om ons toch een beetje bezig te houden zoals film avonden , feestjes en casino openen ze ook voor ons .
Buiten dit hele gedoe en rare dagen gaat alles goed ! Ben paar dagen beetje ziek geweest aangezien de airco overal staat te loeien en het op de Bahama's 40 graden was kan je flink verkouden worden maar daar komen we ook wel weer overheen ! Ook waren m'n ouders hier 11 dagen aan boord , wat was dat een goede oppepper voor mij aan het bijna einde van me contract ! Ik kon ze eindelijk alles laten zien waar ik al een jaar over praat en wat thuis niemand begrijpt , het schipleven moet je zien en meemaken wil je begrijpen wat het is.. We hebben excursies gedaan op de Bahama's , met mega roggen gezwommen , jeep safari's en de heerlijke stranden . Helaas vlogen de 11 dagen echt super snel voorbij en moest ik ze weer uitzwaaien. Gelukkig hoef ik niet lang meer en is het einde in zicht ! Het is allemaal weer erg snel gegaan maar het was toch totaal anders dan me vorige contract , het team is minder fijn om mee samen te werken want iedereen is heel erg op z'n eigen en dat is soms best lastig , gelukkig is deze manager wel heel goed en probeert veel dingen te doen dat het team wat closer word. Maar toch blijf ik ook meer op m'n eigen want met meiden is het altijd drama en als je er al heel de dag mee werkt ben je toch blij als je klaar met werken bent dat je lekker naar de bar kan gaan en je eigen kan mengen met andere mensen van andere afdelingen . Nou jongens dit was ff een update vanuit Amerika , ik hou jullie op de hoogte ! Ik kijk er echt naar uit om weer thuis te komen en iedereen weer te zien maar ik moet nog even 10 weekjes doorbijten...
miss you guys xxxxxx

• 12 September 2017 - 17:51

Pa:

Wij hebben een geweldige tijd gehad bij jou aan boord. Echt een kijkje gehad in jou wereldje.
    Tot gauw Xxxxx

• 13 September 2017 - 21:51

Tonnie Scherff:

Geweldig verhaal en spannend idd vooral omdat je niet weet wat je te wachten staat.geweldig voor je dat je ouders geweest zijn kunnen ze er ook een beetje over meepraten geniet er toch nog maar van het is zo weer voorbij veel liefs van de scherffkes

• 14 September 2017 - 16:07

Ilse:

Hoi Sabrina,
    Super leuk voor jou dat je ouders er waren. Voor je ouders is het zeker fijn om te zien waar je al die maanden werkt en leeft. Je maakt eens wat mee op die cruise schepen, wel apart denk ik zonder gasten, maar een keertje zelf relaxen is ook fijn. Dat hebben jullie toch al zo weinig.
    Succes de laatste weken.
    Groetjes Ilse